close

我只給自己一餐飯的自由,於是在喝湯的時候下了決定:「老闆,請剪到不用綁的長度!」換造型是改運的第一步,我總是阿Q式地這麼認為,到底也不過是逃避現實的藉口罷了。


「妳以為把頭髮剪掉煩惱就會少一點嗎?」
看見的第一句話這麼說。


還真沒遇過這樣比我更一針見血的人,有時我回想那瞬間,說不定潛意識裡覺得把頭髮剪得像她就會看見方向,可以找到一個果決的答案。


答案,在哪裡?敲敲門。
Invisible。短髮不能告訴我。


「堅強、獨立、知道自己要什麼」朋友們曾經這樣形容,我卻懷疑那其實只是任性到極致的本質表現,甚或過度掩飾自身蒼白的結果。否則那些心中憧憬的模樣和應該掌握的力量所在,為何我常遍尋不著因而慌張失措?


總是浪潮洶湧,快得讓人來不及看清楚就要被捲入。幾乎連思考都要變成奢望。


在最忙而不應該生病的時候,我終於遭受今年第一次感冒襲擊,咳嗽失聲鼻水流不停。「病氣」對我來說就是越病越生氣,連情緒都會一併失控;我極度討厭自身陷入無力的狀態,或許這是一種生理與心理的惡性循環,根深蒂固難以痊癒。記得初相見據聞算命神準的大姊,開頭就憐憫地說:「前兩年很辛苦吧,尤其是去年…」我故做鎮定點點頭,內心則不斷想起那些輾轉難眠而淚流無力的日與夜,站在十字路口無話可說,我懷疑以前的人們都看見了什麼,我還有沒有她們所形容的「眼中會有閃亮的光」?


光源,在哪裡?跌入萬丈深坑後,尋找來時路要花更多力氣。
Answer me


該走向遠方了,看見f就像看見自己一直所希望的未來,
那樣的姿態,知道安靜就是力量,有些歌只需自己好好唱。

 

True Colors
Lyrics:Steinberg Music:Kelly Artist:Phil Collins/Babyface

You with the sad eyes
Don't be discouraged
Oh I realize
It's hard to take courage
In a world full of people
You can lose sight of it all
And the darkness, inside you
Can make you feel so small

But I see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow

Show me a smile then,
Don't be unhappy, can't remember
When I last saw you laughing
If this world makes you crazy
And you've taken all you can bear
You call me up
Because you know I'll be there

And I'll see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow

[intru part]

So sad eyes
Discouraged now
Realize

When this world makes you crazy
And you've taken all you can bear
You call me up
Because you know I'll be there

And I'll see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors, true colors

Cos there's a shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors, true colors
True colors are beautiful,
Beautiful, like a rainbow

#### CITE FROM 'so61 lyrics DB'  http://so61.com/

 

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    passion219 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()